Eind augustus lanceerde onderzoeksbureau Multiscope een nieuw rapport: de Nationale Benchmark Hotelketens. Dit is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor hotelketens. De Nationale Benchmark Hotelketens vergelijkt de grootste hotelketens van Nederland aan de hand van maar liefst 15 prestatie-indicatoren. In dit onderzoek behalen de 35 grootste hotelketens van Nederland een gemiddelde NPS van +49. Bilderberg behaalde de hoogste Net Promotor Score (NPS) met: +77.
“Enorm trots dat we zo worden gewaardeerd door onze gasten,” aldus Arlette Gilbert, CCO Event Hotels Nederland. “Het is een mooie erkenning voor alle collega’s bij Bilderberg die aandacht geven aan de gast tot kunst verheffen. Het is fijn om te horen dat Bilderberg graag aanbevolen wordt bij vrienden of collega’s.''
“Dat we de hoogste NPS krijgen van alle hotelketens in Nederland, betekent dat onze hotels een plek zijn waar gasten graag een mooi weekend beleven. Met trots blijven wij investeren in onze hotels, zo zijn onlangs het Bilderberg Europa Hotel in Scheveningen en Bilderberg Hotel De Keizerskroon in Apeldoorn ingrijpend vernieuwd.”